Pages

17 Şubat 2013 Pazar

Kuantum Öğrenme Modelinin Öğrenci Başarısına Etkisi

  Bu yazı, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim bilimleri Ana Bilim Dalı'na sunulmuş Servet DEMİR 'e ait doktora tezinden bir bölümdür.
   Öğrencilere uygulanan etkinliklerinde bulunduğu bu tezin bizler için yararlı olacağına inanıyorum. Her yaştan insan için büyük farklılıklar yaratabilecek olan bu teknikleri detaylı bir şekilde öğrenebileceğimiz güzel bir kaynak. 

Tezin tamamını indirmek için tıklayın.

"Kuantum Öğrenme Nedir?" başlıklı yazımızı okudunuz mu?

Kuantum öğrenme tekniklerinin Ortaöğretim düzeyinin öğrenci başarı düzeyine etkisini Gaziantep örneği ile anlatan Servet Demir, amacını şu şekilde tanımlamış:
Bu arastırmanın amacı; kuantum ögrenme modelinin ortaögretim düzeyinde ögrencilerin akademik basarısına etkisi ve ögrencilerin derse, okula ve ögrenmeye iliskin düsüncelerinde ve kendilerini algılamalarında meydana gelen degismeleri belirlemektir.

Ögrencileri okula ve derse iliskin tutumlarını ve kendilerini algılamalarını belirlemek için arastırmacı tarafından gelistirilen anket kullanıldı. Arastırma sonuçlarına göre deney grubundaki ögrenciler dikkate alındıgında çalısmaya katılan bütün okul türlerinde kuantum ögrenme semineri etkili olmustur. Deney ve kontrol gruplarının son testlerinin kıyaslanmasında olusan fark egitimsel ve istatistiksel olarak anlamlıdır Ögrencilerin derse, okula ve ögrenmeye iliskin düsüncelerinde olumlu degismeler oldugu belirlenmistir. Ögrencilerin kendilerini algılamalarına bakıldıgında özgüven, sorumluluk ve yaratıcılık duygularında artıs oldugu ve kendilerini daha olumlu algıladıkları belirlenmistir. Ögrenciler ögrendikleri bilgileri derslerinde ve yasamlarının diger alanlarında kullanabileceklerini düsünmektedirler.

Yapılan çalışmalarda ulaşılan Sonuç:
 “Kuantum ögrenme modeli ortaögretim düzeyindeki ögrencilerin akademik basarılarına olumlu etkiye sahiptir.”

0 yorum:

Yorum Gönder