Pages

7 Şubat 2013 Perşembe

Reklam Sektöründe Psikanaliz - Ben Çağı

    İzlediğimiz reklamlar sandığımız kadar masum mu ?  Bir türlü önüne geçilemeyen alışveriş isteğinin kaynağı nedir ? Kendi düşüncelerimizin ne kadarının patenti gerçekten bize ait ?

     BBC tarafından hazırlanan The Century of the Self (Ben Çağı) belgeseli bu tip soruların cevaplarını arıyor ve buldukları yanıtlar birçok insan için pek de iç açıcı değil. 

     Freud'un 1900lerin başında ortaya koyduğu teorileri Avrupa'yı etkilediği kadar ABD'de de büyük yankı uyandırdı. Özellikle ABD'li reklamcılar Freud'un tekniklerinin toplum üzerindede kullanılabileceğini düşünüyorlardı. Bu konuda kendilerine en çok yardımcı olacak isim ise Sigmund Freud'un yeğeni Edward Bernays olacaktı. Bernays amcasının yöntemlerini kullanarak ilk olarak kadınların sigara içmesi konusundaki tabuyu kırarak büyük bir başarı sağladı. Sonrasında ise ABD Bernays ile birlikte yeni ve kendi istedikleri şekilde yönlendirilebilen bir toplum oluşturmaya başladılar. 

     Hayatta gerçekten kendi özgür seçimleriniz olduğuna inanıyorsanız bir kez daha düşünün:














0 yorum:

Yorum Gönder